Auds Hudpleie

Disse damene skal føre hudpleietradisjonene videre

I fjor tok Janicke Nygaard og Monica Andersen over Auds hudpleie. Nå er to salonger blitt til en.

– Det er skikkelig gøy å kunne ønske nye og gamle kunder velkommen til en ny og fresh salong, sier Janicke Nygaard. 

Sammen med Monica Andersen kunne hun ønske nye og gamle kunder velkommen i nyoppussede lokaler i Lillemarkens 12. april.  

Etter 30 år i samme lokaler stengte Auds hudpleie sine lokaler i Markensgate 24 i slutten av mars. Fra 12. april er de to salongene i henholdsvis Markensgate og Lillemarkens blitt til en. De to innehaverne lover de samme kjente ansiktene, de velkjente produktene, og masse god hudpleiekompetanse 

– Det eneste som endrer seg er at den nye store salongen vil nå hete Auds Markens, forteller Monica. 

Tre etasjer med hudpleie

At hudpleiesalongen flytter inn i Lillemarkens er ikke noe nytt. Auds har hatt salong i Lillemarkens i ti år, men salongen som tidligere gikk under navnet Auds Lille har altså fått nytt navn, blitt pusset opp, og også utvidet i antall kvadratmeter for å huse dobbelt så mange ansatte. 

– Salongen strekker seg nå over tre etasjer, og vi har 11 kabinettrom hvor det vil kunne utføres behandlinger samtidig, forteller Nygaard.

Siden 1982

Det var Janickes mor, Aud Grindland Kolstad, som startet Auds hudpleie i 1982. I fjor valgte Kolstad å gi stafettpinnen videre, til datteren Janicke Nygaard og Monica Andersen. Både Nygaard og Andersen har lang fartstid i bransjen. De to har vært daglig leder for hver sin salong i flere år. Men nå ser de frem til å drive nye Auds Markens sammen. 

– Vi kjenner hverandre veldig godt, og vet hva vi begge står for. Vi gikk på hudpleieskolen sammen, og har faktisk jobbet sammen siden vi gikk ut derfra i 2004, forteller Andersen. 

Aud Grindland Kolstad er sikker på at Nygaard og Andersen vil bli et godt team i den nye salongen. 

-De har vært i bransjen i så mange år, og kjenner hverandre og salongene så godt, at jeg er sikker på at dette kommer til å bli veldig bra, sier Grindland Kolstad.  

Foto: PMSør Brandstudio
Aud Grindland Kolstad

Selv om hun selv har pensjonert seg fra salongene hun startet opp, er hun ganske sikker på at hun kommer til å luske litt i kulissene selv om hun nå formelt har trukket seg helt ut.  

-Jeg leverer jo produkter til salongen, og jeg er også veldig aktiv med kursing. Så selv om jeg ikke skal ha noe med salongen å gjøre så er jeg fortsatt tilknyttet bransjen. Dessuten har jeg har jeg fortsatt nettbutikken min vakkerhud.no sier Aud.  

Noe både Andersen og Nygaard setter stor pris på. 

-Aud har jo enorm kompetanse innen faget, og vi er heldige som fortsatt kan dra nytte av henne, sier Andersen. 

Vinn-vinn 

De to daglige lederne gleder seg til å ha mange ansatte på jobb samtidig, og et større kompetansenett å dra nytte av. Ikke minst er de takknemlige for at alle de ansatte ved de to salongene blir med videre. 

– Vi har drevet hver vår salong, men likevel jobbet tett med hverandre, så dette kommer til å bli veldig bra. Dessuten har vi så mange flinke ansatte. Uten alle de dyktige terapeutene våre er salongen vår lite verdt, sier de to.  

For kundene tror ikke Nygaard og Andersen det vil bli noen store endringer, bortsett fra at salongen er blitt større, freshere, og mer moderne.  

– Nå har vi satt vårt preg på innredningen, og gjort den så funksjonell som vi ønsker, sier Nygaard. 

De to innehaverne tror beliggenheten i Lillemarkens vil være vinn- vinn for både handlegaten og salongen. 

– Vi vil nok trekke en del kunder inn hit til senteret, samtidig som jeg jo håper at en del kunder som handler i Lillemarkens vil finne veien til oss, sier Andersen.  

Invester i deg selv  

Både Andersen og Nygaard er sikker på at det å satse på en stor salong er riktig, selv i det som mange kanskje kan se på som utfordrende økonomiske tider.  

– Jeg tror folk i dag er flinkere til å prioritere seg selv og til å unne seg noe. Før i tiden når Aud startet opp salongene ble våre tjenester sett på som luksus. Men det handler heller om at man investerer i seg selv, og det opplever jeg mange velger å prioritere, sier Nygaard 

Blant de mest populære tilbudene i salongen finner vi ansiktsbehandling, brynstyling og massasje. Fotpleie og neglebehandling er også en innertier. 

Foto og tekst: PMSør Brandstudio